En viss del, dock max 0,5 meter, av varje banérs totala höjd om 4 meter kan användas för sponsorreklam. Banéren får sitta uppe max 1 månad.
Sammanlagt finns 51 belysningsstolpar med fästen för 2 banér per stolpe på olika platser i innerstaden. Ett evenemang kan nyttja ett eller flera områden. Däremot kan du inte välja enskilda stolpar eller gator inom de olika områdena.
- Sveavägen, vid Norrtull - 11 st
- Roslagstull, Valhallavägen och Cederdalsgatan - 7 st
- Stadion, Lidingövägen - 7 st
- City, Klarabergsviadukten - 5 st
- Norr Mälarstrand - 9 st
- Danvikstull, norra och södra sidan - 9 st
- Ringvägen, öster om Götgatan - 3 st
Totalt 102 st banér
Regler och anvisningar
Inför bokning av evenemangsbanér
Bokningsförfrågan evenemangsbanér
Avgiften är delad i två delar; en nyttjandeavgift per belysningsstolpe samt en avgift för uppsättning och nedtagning. Samtliga priser är exklusive moms med reservation för eventuell justering.
Fakturan skickas ut från trafikkontorets entreprenör Svevia. Eventuell avbokningsavgift faktureras av trafikkontoret.
Nyttjandeavgift
A. Med sponsorreklam: 300 kr per påbörjad vecka och belysningsstolpe
B. Utan sponsorreklam: 150 kr per påbörjad vecka och belysningsstolpe
C. Uttalat barn- och ungdomsevenemang alt. Stockholms stad är evenemangets huvudman, med eller utan sponsorreklam: Ingen avgift.
Uppsättning och nedtagning
700 kr per belysningsstolpe.
Räkna ut din totalkostnad
Eventuell nyttjandeavgift
Vi debiterar per påbörjad vecka. Om du till exempel vill boka 8 dagar räknar du på 2 veckor. Se fliken Allmänt för antalet stolpar per område.
För kategori A eller B:300 eller 150 kr x antal påbörjade veckor x antal stolpar = total nyttjandeavgift.
Uppsättnings- och nedtagningsavgift
Denna måste du alltid betala, även om du hör till kategori C. Antal stolpar x 700 kr = total uppsättnings- och nedtagningsavgift.
Summera
Total nyttjandeavgift + total uppsättnings- och nedtagningsavgift = totalkostnad
Tillägg
Trafikkontorets entreprenör Svevia kan även sköta lagerhållning och tvättning av dina evenemangsbanér så att de är rena och fina till nästa års evenemang. Då tillkommer en kostnad för detta.
Om dina baner ej håller angivna mått ökar uppsättnings- och nedtagningskostnaden med 25%.
Ifylld bokningsförfrågan e-postas till skyltning@stockholm.se eller skickas till trafikkontoret, ”Skyltning”, Box 8311, 104 20 Stockholm.Läs först om regler och anvisningar under Relaterade länkar innan du fyller i blanketten.
Du kan skicka in din ansökan tidigast ett år och senast två månader före evenemangets start. Du får en bokningsbekräftelse, alternativt meddelande om att stolparna inte är lediga, via e-post eller brev inom cirka 5 arbetsdagar.